Hemma efter en oslagbar resa!

Är nu hemma efter resan ner för östkusten här i Australien!
Jag kom hem i måndags, var då också väldigt sjuk så jag har legat i sängen/halft jobbat sedan dess!
Idag känner jag mig dock mycket bättre, lagom fint när det är fredag och allt!
Resan då. Den var helt underbar! Roligaste jag gjort på länge, defenetivt högpunkten här borta hitils!
Vi flög alltså till Cairns där vi spenderade 5 dagar, varav de första två hade jag självklart streptokocker! Fick gå till doktorn dag 2 då jag inte kunde äta, prata eller ännu mindre festa. Fick pencillin som verkade ganska snabbt.
Någon dag efter det åkte vi ut med en stor båt till stora barriär revet!
Det var det häftigaste jag gjort! Snorklade runt med stora sköldpaddor och fiskar direkt tagna ur Hitta Nemo!
Vi åkte också på en partybuss som tog oss runt till stans största klubbar och pubar, träffade massor med folk och deltog i tävlingar. Jag vann en av tävlingarna, en danstävling, och priset blev en resa till Magnetic Islands som ligger lite utanför Townsville vad jag fattade det som. Får väl åka dit någon dag..!
Sen flög vi vidare till Guldkusten där vi bosatte oss i Surfers Paradise de första dagarna! Åkte också där på en partybuss och träffade också där riktigt mycket folk och gick till massor av krogar! Vi hängde också på stranden när det var fint väder, vilket är helt underbart! Stranden är jättefin och massor med skyskrapor precis brevid gör att det blir en speciell atmosfär, men gillar det!
Sen tog vi en buss till Byron Bay för att spendera några få dagar. Vi festade även där massor och spelade beer pong på hostlet, vilket jag var välidgt bra på och Linnea inte lika bra! haha.
Från Byron tog vi också en buss ut till (eller in till) Nimbin som är en liten byhåla där livsstilen är väldigt annorlunda. Vi åkte dit med två mexicanska killar vi träffade dagen innan på bussen till byron så vi hängde med dem där. Själva byn, eller vad man kallar det, är egentligen bara en gata som tar ungefär 5 min promenadgång tills den tar slut. Det största intresset i denna lilla by är Marijuana, det är mer eller mindre deras livsstil. Det var väldigt speciellt att se! Gick man in i en affär var det weed-märken överallt, plancher och skyltar om att legalisera det såg man vart man än gick. Peacemärken och glada färger på hus, väggar, skyltar. Riktigt intressant vistelse!
Sen spenderade vi någon mer dag i byron innan vi åkte tillbaka till Surfers en sista dag!
Vi hängde med våra hostel-vänner, hängde på stranden på förmiddag och hängde på en Bluesfestival hela eftermiddagen, drack vin i gräset och allmänt njöt av livet.
I säng relativt (extremt) tidigt då våran shuttlebuss hämtade oss 4 på morgonen för att ta oss till flygplatsen!
Tog flyget till inget mindre än Sydney för att döda en vecka. Hittade ett riktigt fräsht hostel och gick in i rummet för att packa av oss. Träffar på två amerikanska killar som också är våra room-mates som bjuder in oss på park-häng. Vi hänger på såklart, väldigt sugna på att skapa fler och fler vänskaper! Vi tar en promenad, stannar till vid mataffären för att köpa snacks, stannar på systemet för att köpa vin och stannar till på McDonalds för att köpa ännu mer mat. Hamnar i sydneys Royal Botanic Garden där vi satte oss på en gräsfläck. Där hade vi också utsikt över både bron och operahuset vilket var väldigt mysigt!
Vi spelade drinkspel, lärde känna varandra och hade trevligt. När solen gick ner och det började bli kyligt så gick vi vidare hemmåt. Stannade till på vägen för att ta massa roliga kort och klättra i träd. Kom tillbaka till hostlet för att göra oss i ordning och gå ut. En riktigt bra första dag i sydney!
Resten av tiden spenderade vi på shopping, Sydney Tower Eye, promenader runt stan osv. Vi åkte till en wildlife park och klappade koalor och kängrur en dag, det var riktigt coolt!!
Helgen var riktigt rolig! då kom min gymnasieklasskompis Amanda till Sydney så vi festade, hamnade på konstiga ställen, hade allmänt roligt! Umgicks också med några som jag tidigare träffade på resan, i Cairns och Surfers som bor i Sydney.
Sista dagen i Sydney började riktigt bra med middag i China Town och bio men slutade mindre bra när min mobil gick sönder och jag fick panik haha. Hade precis hittat ett ställe att bo på sista natten då den gick sönder, skulle flyga tidigt morgonen därpå. Mobilen var död och jag behövde ställa klockan för att dels komma upp på morgonen och dels veta vad klockan var när jag skulle resa och dels hade jag ingen musik att lyssna på under tiden jag flög, ens något internet att surfa på väntandes på flygplatsen. Jag löste det bra men det var inte roligt!
Kom hem till Darwin igen och allt är som vanligt, som att tiden har stannat när jag vart borta. Har saknat Jake väldigt så det var kul att se honom igen. Det var skönt att sova i sin egen säng också för en gång skull. Första morgonen vaknade jag mitt i natten och undrade vart sjutton jag var! Hade inte en susning och det var ganska läskigt faktiskt. Skönt med rutiner igen men ändå tråkigt. Skulle alltid vilja vara på resande fot!
Superbra resa, längtar till nästa redan!!!

Tillbaks till värmen, sängen och Jake!

Hej! Nu är jag tillbaka i Darwin igen. I slutet längtade jag faktiskt hit för det var så sjukt kallt i Sydney så jag fick köpa jacka, halsduk, Jeans, tjocktröjor osv. Saknade lillpojken riktigt mycket också!
Har iallafall haft den bästa tiden i mitt liv och jag är väldigt nöjd med resan.
Skriver och berättar om det imorgon, är trött och måste sova nu. Blev upp tidigt imorse för att flyga och jag hade ingen telefon så hela situationen blev lite mer komplicerad än vad den hade behövt varit!
Berättar mer imorgon, puss godnatt godingar!