Antligen framme

Nu sitter jag i Australien, i mitt nya "hem". Har hunnit sova, gatt strandpromenad och duschat sen jag kom fram. Resan gick relativt bra, jag overtraffade mig sjalv nar jag klarade det al by my self.
Heathrow var hur stort som helst och jag hade fyra timmars ingenting-att-gora-tid.. kopte mat som smakadee bla och kollade pa TBBT typ hela tiden. Sen var det dags att hitta nasta flyg som skulle ta mig till Singapore. Typ varldens storsta flygplan var det, yes it was. Fick tyvar sitta i mitten, mellan en tant och en gubbe. Efter ett tag borjade gubben lukta sa himla ackligt.. jobbigt lage for mig.
Fick flygplansmat som inte alls var god men det va ingen surprise direkt, och hade massor med nya filmer man kunde se. Hade dock sett alla redan typ men det va inte heller nagon nyhet.
Nar jag kom till Singapore hade jag ingen aning omvad jag skulle gora. hade inget boarding pass eller visste vart jag skulle. De kunde dock gora goda toasts pa flygplaten!! men vattnet i singapore smakar mooogel :(

Nar jag val visste vart jag skulle sa var det mera vantan.. och vantan.. sen gick vi pa planet och jag var bade nervos och exiting att komma fram. Trott pa att resa nu! Sen rullade planet ivag till startstrackan, och en flygvardinna hade en liten fight med en passagerare som vagrade att lagga sitt handbaggage under satet framfor eller over huvudet. Sa hon sa till henne 6-7 ganger att om hon inte la vaskan dar sa var vi tvungna att aka tillbaka till gaten och slappa av henne. Hon fortsatte att vagra och flygvardinnan kontaktade piloten som bestamnde att vi aker tillbaka till gaten och slanger ut henne.. Da angrade hon sig men da var det forsent. och hon hade inga pengar att kopa ny biljett for men det kunde hon ha tankt pa lite tidigare da hon blev varnad.
Sa vi akte till gaten och hon fick ga ur planet, dock med lite motstand. Och tack vare henne sa blev varan resa forsenad med en och en halv timme.

Nar jag val kom fram till Darwin sa var jag sa nervos for att traffa mamman, hon hade vantat pa flygplatsen laange. Sa jag satte mig och vantade pa att mitt baggage skulle komma pa rullbandet. Alla andra tog sina vaskor och stallde sig i kon. kon blev kortare och kortare och inga fler manniskor hamtade sina vaskor. Det lag tre-fyra vaskor kvar pa bandet men ingen tillhorde mig..... Sa mitt baggage is goooone. Sa nu har jag inga grejer, forutom min dator och min kamera och lite smatt och gott jag hade i handbaggaget.

Och det var min resa till Australien. Nu sitter jag har i datarummet och har lanade klader pa mig. De ar valdigt hjalpsamma med att jag inte har nagra grejer och jag kanner mig halv.
Lite svart att kanna sig hemma nar man inte ager nagonting. Men far hoppas att vaskan dyker upp i morgon!! Och bilder fran resan har jag i mobilen men fixar in dom pa min dator nar jag har tid och internet pa den.
Puss och Kram. Saknar er redan dar hemma men detta ar lite haftigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0