bara några få ord

När man är ute och reser, flyttar till ett helt nytt ställe eller bara lämnar boet för ett tag, så sätter det så himla mycket på prov.

Det värsta, och kanske det bästa, är att man verkligen inser vilka vänner som är ens äkta vänner och vilka som inte är. Efter att jag nu har varit borta från Sverige i ca 10 veckor har jag insett. Ingenting blir som man någonsin tänker sig, alltid händer det någonting oväntat. Jag trodde så mycket om vissa personer, men så visar det sig något helt annat. Att man betydde så mycket mindre än vad man trodde gav mig lite ångest I början. Men nu ser jag det som någonting nyttigt, lika bra att få reda på det någongång

Man ser saker med en annan vinkel, på ett helt annat sätt. Man förändras också, automatiskt, av alla intryck man får av den nya platsen man bor på, alla nya människor man träffar och den nya livsstilen man lever. Jag har iallafall blivit en annorlunda Louise pga allt nytt jag varit med om. Man inser precis vad man har där hemma, vad man saknar, vad man inte behöver och vad man kan leva utan. Man får reda på vad man behöver för att må bra, eller vad man behöver ändra på för att må bättre.

Jag vet att jag har förändras, jag tänker på ett annat sätt, prioriterar väldigt annorlunda jämtemot vad jag skulle gjort i Sverige. Hela mitt tankesätt är inställd på ett annat mål. Jag säger inte att det behöver vara, eller är, en bra sak. Det kan också självklart vara någonting dåligt, även om jag fortfarande är mig själv. Som ni, där hemma i Sverige, ni ser en helt ny sida av mig som ni inte sett förut. Ni kanske tar den som en dålig sak, eller missuppfattar det helt. Men mina prioriteringar är viktigast, för mig. Och min högsta är att må bra, trivas med vart jag är och vilka personer jag har nära mig. Det är livsviktigt.

Jag lär känna mig själv varje dag. Det finns så mycket som man inte visste om sig själv innan man ser det. Jag tackar mig själv för att jag uppfyllde en av mina drömmar och förbättrar mig själv på vägen till nästa dröm.

Ett steg bak, två steg fram.

 

Jag hoppas att ni alla, nya som gamla vänner och bekanta, tar hand om er. Mår bra och lever väl. Jag saknar er väldigt mycket men önskar inte ett dugg att jag vore hemma. Önskar att ni allihopa vore här.

 


Kommentarer
Postat av: Hannah

I love you bobo!!!!

2012-02-20 @ 14:03:35
Postat av: Mami

Mammas lilla tjejtrasa blir vuxen....<3

Du vet att jag älskar dej, oavsett var i världen du är!!

2012-02-20 @ 21:20:32
Postat av: HANNA

Fint skrivet! Du har en enorm fördel som har rest iväg så långt från familj och vänner. Du har tvingats att bli vuxen på ett helt annat sätt. Otroligt modigt gjort av dig och väldigt kul att du får ut så himla mycket av resan!

2012-02-20 @ 23:22:49
URL: http://oredssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0