Airlie Beach - Vårt nya hem

Hej! 

Stora saker har hänt! 
 
Vi åkte ifrån Brisbane med Robbies kompis Lewis och hans flickvän Hayley nästan 5 veckor sedan och hamnade i Airlie Beach för en vecka sen. Våra pengar var slut (mina och robbies) så robbie var tvungen att börja jobba igen. Vi insåg samma dag vi kom hit att detta stället är underbart! Vi skulle inte ha något emot att stanna här alls. Så vi började planera och tänka. Varför inte stanna här och försöka få bli sponsrad (robbie) istället för efter vi vart uppe i Cairns igen (där vi möttes och där våran stora roadtrip tar slut pga vi kört runt hela aus då) så vi bestämde oss för att försöka. 
 
Efter två dagar får Robbie erbjudandet om ett sponsorship i en liten irländsk pub ett par mil härifrån. Han jobbade ett par kvällar och sedan insåg att han inte riktigt trivdes.. Det var inte riktigt hans grej då han kan så mycket mer än bara standard enkel pub-mat och och lönen var inte riktigt hög nog. 
Så han hittade sedan en restaurang närmare stan som letade efter en kock men inte erbjöd sponsorship. Han provjobbade och självklart fick han jobbet om han ville och de gick efter det med på att sponsra honom! 
Det är ju bara bra för en restaurang att sponsra en kock då denne måste stanna och jobba i restaurangen i minst två år för att sedan bli godkänd att ansöka om medborgarskap. Så då är restaurangen garanterad att ha en kock som de trivs med länge. 
 
Så GOOD NEWS, han har nu blivit anställd och han trivs. Viktigaste för mig. Sen ska de starta den stora processen att ansöka om sponsorship vilket kan ta veckor upp till månader. När det är godkänt kan jag äntligen också börja jobba!! 
 
 
Sen har vi ju mer bra nyheter. Eftersom vi kommer vara låsta i detta underbara stället så har vi skaffat en lägenhet. Stor trea med massa utrymme, stor balkong och en walk in closet för mig!! 
Dock delar vi nu med Lewis och Hayley för de stannar också här men bara någon månad så de har gästrummet. 
Helt underbart att ha sitt eget ställe, tänk er att bo i ett tält TÄLT i 14 veckor och sedan få en egen lägenhet!! SÅ SKÖNT. 
Dock är den omöblerad och vi är riktigt panka så får möbler osv vänta tills vi har råd. Så just nu har vi camping stolar och använder oss av alla våra plast tallrikar glas osv. Men det funkar!! Sakta men säkert kommer det bli jättefint här och vi kommer att trivas! 
 
Tio minuters gång till centrala Airlie vilket är så skönt eftersom detta är otroligt populärt för backpackers (vilket vi inte är längre wwooohooo) så det  är skönt att vara några gator ner med lugnt och skönt. 
 
 
Så vem som helst kan komma och besöka oss nu, ni kan bo hos oss inga problem!!! och som sagt, jag bor här nu, på riktigt. Känns lite konstigt att inte vara på resande fot och faktiskt stadga oss här med ett varsit heltidsjobb osv. Men som jag längtat!! I två år och fyra månader har jag varit här nu, och inte riktigt bott någonstans. Nu gör jag det!! sjukt. 
 
Bara vi får in lite pengar så kommer det lösa sig sakta men säkert. Nu har vi liksom inte ens en säng utan bara en tunn madrass på golvet. Vill ju köpa allt på en gång just nu men det kan vi ju inte. Har ju knappt råd att äta haha. Snart såååå!
 
Så boka era biljetter och kom hit vettja, Whitsunday Islands är ju precis här och stora barriärrevet likaså. Kan inte tänka mig bättre ställe att bo på just nu. Underbart!! 

Puss och kram mina nära och kära! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0