Ett steg närmare målet

HERREGUD!
 
Så känns mitt liv just nu. I en vecka har jag haft magont (riktigt illa vissa stunder) pga denna stress vi är med om. 
Idag har vi dock kommit ett steg närmare målet. Våran ansökan om visumet är inskickad och vi har fått nya visum som man får medans man väntar. Nu har vi några veckor kvar av stress innan vi kan andas ut och bara vänta på resultatet. Sen kan det ta 2-6 månader innan vi får svar. 
 
Så de närmsta tre veckorna ska vi koncentrera oss på bevis om våran relation. 12 månader måste vara bevisat, att vi har haft pengar tillsammans och bott tillsammans. Vi jobbar på det. Så sjukt hårt.
En annan grej vi behöver är deklarationer från familj och vänner om oss. Att vi är tillsammans och att vi har varit tillsammans de senaste 12 månaderna (vi är uppe i ett år och tio månader nu). Har frågat några vänner och familj att skriva brev osv och ju mer jag får in, ju bättre är det. Det enda kruxet är att de måste vara lagliga deklarationer så de måste vara skrivna på ett visst sätt och ha undertäckning från någon viktig person, tex advokat eller liknande tror jag. Så sjukt krångligt. 
 
Men detta är enda gången vi behöver göra detta, och det kommer bli så värt det i slutändan. Medborgarskap. Det är drömmen. Och det känns så sjukt långt bort just nu.. Men en dag! 
 
Vill också säga förlåt till vänner och familj för senaste tiden då jag varit frånvarande och under mycket press så jag har inte alls varit bra på att höra av mig men ni vet ju varför. 
Och tack till alla underbara som har hjälpt/kommer hjälpa oss under detta och få detta att bli möjligt. Älskar er alla!! 
PUSS 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0