Mitt svenska hjärta myser

Har haft en sån skön helg! 
Har inte tänkt något på visum eller liknande under helgen vilket var så skönt! Och våra housemates har varit borta i tre dagar vilket också var sjukt skönt haha. Men både jag och robbie har jobbat varje dag också förutom idag som jag är ledig och han jobbar. 
Sitter ute på jobbet just nu, använder deras wifi och dricker Chai te. Är så sjukt uttråkad när jag är hemma själv, och idag är det sjukt fult väder, regn och molnigt och KALLT!! 20 grader idag brrr.. alla går runt med jackor och vi har värmare på uteserveringen på jobbet för alla fryser haha. Det blir väl så när man är van med soligt och runt 30 grader varje dag. 
Ska hem om ett tag och gräva ner mig i soffan och kolla på någon film eller ett par avsnitt av Revenge och dricka ännu mera tea. 
Detta kanske låter dumt men ibland älskar jag när vi får dåligt väder och det blir lite kyligare. Då kan jag gå runt med tofflor hemma och ha filtar osv framme till användning. Annars är det för varmt att använda det. Och dricka te. Jag som älskar te. Det är ju oftast alldeles för varmt för det men i dessa stunder njuter jag av det dåliga vädret. Är ju van att det händer varje år hemma. Och det är ju så mysigt med filt och te och tofflor. 
Jag kan också använda alla mina mysiga stickade tröjor och mysbyxor. Det skulle ju inte gå en vanlig solig dag. Vardagslyx i paradiset va haha. Det är mitt svenska hjärta som myser i kylan. 
 
 
 
 
Har ni sett va ljushårig jag har blivit?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0